Sveta Obitelj Isusa, Marije i Josipa

Objavljeno   

Sveta Obitelj Isusa, Marije i Josipa

Božje da obitelji

Da bi dijete Isus, utjelovljeni Sin Božji, mogao biti potpuno uveden u naš ljudski život, trebao je zaštitu i sigurnost obitelji. Kao čovjek on je nama bio u svemu jednak osim u grijehu; Sin Božji preuzeo je sve ljudsko, da bi nas otkupio. Prošao je sve razvojne stupnjeve djeteta i čovjeka, tako da se u Evanđelju kaže: "A Isus napredovaše u mudrosti, dobi i milosti kod Boga i ljudi."

Sveta Marija bila je djetetu ljubazna majka koja mu je sve dala što mu je potrebno, što upravo treba malo dijete. Hranu i odjeću, prije svega ljubaznu potporu i zaštićenost. Sveti Josip brinuo se na očinski način za dijete Isusa. Iako on nije bio njegov tjelesni otac (Djevica Marija začela je dijete po Duhu Svetom), on je ipak pred zakonom pravni otac, jer po braku s Marijom, on je postao odgovoran za svoju djevičansku suprugu, ali i za dijete u svemu što je zadaća jedne židovske obiteljske glave. Tako se on brinuo za dijete Isusa u ljubavi, on nije ostavio svoju ženu samu u mukama i brigama,nego ju je podupirao svojim snagama. Konačno on je dječaka Isusa podučavao u svemu životno potrebnom a osobito u vjeri i njega je uvodio u zanat tesara.

Sve se jasnije pokazivalo, da to dijete nije bilo obično, i kad je Isus ostao u Hramu i kad su ga roditelji tek nakon tri dana ponovno našli, dvanaestogodišnjak  je odgovorio svojim zabrinutim roditeljima: "Zašto ste me tražili? Niste li znali da mi je biti u onome što je Oca mojega?" Marija i Josip morali su tek učiti, to akceptirati; oni to još nisu mogli razumjeti. Ipak su rekli iz svega srca da Božjem planu s njima i s njihovim djetetom.

Kako je važna obitelj u Božjem planu s nama ljudima, bit ćemo toga svjesni svakoga dana iznova: djeca trebaju mjesto ljubavi i zaštićenosti. Djeca su upućena na osobnu potporu svojih roditelja. Otac i majka doprinose na svaki način, da se njihova djeca mogu dobro razvijati. Iako ima mnogo negativnih utjecaja u državi i društvu, a također i političkih nastojanja koja žele naše obitelji u njihovim pravima i dužnostima ograničiti: budućnost čovječanstva leži u obitelji! Ako se diskutira o ekologiji našega planeta, trebala bi još važnija biti "ekologija humanoga", dobrih i stabilnih obitelji i to učiniti temom, da se cijene naši brakovi i naše obitelji i da ih se ojača.

Upravo posredovanje vrijednosti i odgoj u vjeri događaju se najprije u obiteljima. Djeca primaju većinom to, što im roditelji žive i o čemu su oni sami osvjedočeni. Otac i majka su prvi katehete svojoj djeci: to znači, oni su pozvani da svojoj djeci pričaju o dragom Bogu, i da s njima mole! Kršćanske obitelji bit će ojačane sakramentom braka kojeg supružnici podjeljuju jedno drugom i njihova milost traje, ako traže povezanost s Bogom i nju žive. Na taj način obitelj je "Crkva u malom", uistinu "Kućna crkva" ("domus Ecclesiae") a time na određen način temelj za postojanje Crkve u cjelini.

Mi smo pozvani na osobit način, moliti za naše obitelji – i za sve kojima je teško, ili međusobno trpe, tako da je njihovo obiteljsko zajedništvo ugroženo ili čak razbijeno! Također u obiteljima ponovno treba njegovati molitvu. Jer ako roditelji i djeca zajedno uzdižu srce k Bogu, tada će zajedno i međusobno naći dublje jedinstvo ljubavi.

Preuzeto sa www.franjevci-split.hr

Mrežna stranica www.zupa-svjosip-losik.hr koristi kolačiće (cookies) kako bi poboljšala funkcionalnost stranice. Korištenjem ove web stranicu bez promjene početnih postavki slažete se s našim postavkama kolačića.

Slažem se